بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برندگان و بازندگان بازی انتخابات

  • کد خبر: ۱۲۳۵۹۴
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
برندگان و بازندگان بازی انتخابات
نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال به سود یا زیان چه کسانی تمام شد؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی تاج با ۵۱ رأی مجمع انتخاباتی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. این مهم‌ترین اتفاق ورزش ایران در روز گذشته بود که بی‌گمان پیامد‌های زیادی در روز‌های پیش‌رو خواهد داشت. انتخاباتی عجیب و پرحاشیه که بازندگان و برندگان خود را داشت؛ از تاج که با پرونده باز ویلموتس در نهاد‌های نظارتی حالا دوباره رئیس شده است تا کامرانی‌فر و شمسایی که بلافاصله بعد از انتخاب تاج استعفا کردند.

رأی قاطع مجمع به مهدی تاج

حدود دو ساعت پس از آغاز مجمع، رأی‌گیری آغاز شد و از همان ابتدای شمارش و با بیرون‌آمدن کاغذها، مشخص بود که تاج با فاصله به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد و عزیزمحمدی و ماجدی را شکست خواهد داد. باتوجه‌به حضور هشتاد عضو مجمع، هر نامزد با ۴۱‌رأی نیز می‌توانست به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود که تاج خیلی زود به این حد نصاب رسید. مهدی تاج با ۵۱‌رأی انتخابات را قاطعانه به پایان رساند و بر صندلی ریاست فدراسیون تکیه زد. میرشاد ماجدی فقط ۲۵ رأی به‌دست آورد و عزیزا... محمدی نیز که با سروصدای زیاد کاندیداتوری خود را اعلام کرده بود، فقط چهار رأی به‌دست آورد.

برندگان انتخابات، تاج و دوستان و شاید کی‌روش

بی‌گمان برنده انتخابات فدراسیون مهدی تاج بود که دوباره بر کرسی ریاست نشست. با همه انتقاد‌ها و همه پالس‌های منفی بزرگی که روبه‌روی او قرار داشت و دارد، تاج به‌گمان خیلی‌ها در کمال پررویی در انتخابات شرکت کرد و برنده هم شد. دو نایب‌رئیس معرفی‌شده او، یعنی محمدمهدی نبی و منصور قنبرزاده هم مثل قند رأی آوردند و البته رفیق شفیق و همشهری‌اش محمدرضا ساکت. رأی‌آوردن تاج خوشایند یک نفر دیگر هم شده است؛ کارلوس کی‌روش کسی که تاج پیش‌تر گفته بود در صورت رأی‌آوردن، او را دوباره سرمربی تیم‌ملی می‌کند.

تاج که قبل‌تر از علاقه‌اش برای استخدام کی‌روش گفته بود، در روز‌هایی که هنوز پرونده تاریخی و فاجعه‌بار ویلموتس بسته نشده است، احتمالا به‌زودی برای برگرداندن کی‌روش به تیم‌ملی دست‌به‌کار می‌شود. ساعتی پس از انتخابات فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی اظهار‌نظری عجیب درباره آینده نیمکت سرمربیگری تیم‌ملی ایران انجام داد. رحیم زارع ادعا کرد که کارلوس کی‌روش، امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ سه گزینه مهدی تاج برای سرمربیگری تیم‌ملی ایران هستند و او پس از ریاست، از بین این سه گزینه یکی را به‌عنوان سرمربی انتخاب خواهد کرد. او همچنین ادعا کرد که کی‌روش بیشتر از دیگرنفرات به نیمکت تیم‌ملی نزدیک است.

بازندگان انتخابات؛ ماجدی، کامرانی‌فر و شاید اسکوچیچ

میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر بازندگان دیروز انتخابات فدراسیون بودند. کامرانی‌فر شب پیش از انتخابات تلاش کرد انتخابات را عقب بیندازد، ولی این اتفاق نیفتاد تا شاید پیش از برگزاری انتخابات معلوم شود کار او در فدراسیون تمام شده است. وتوی تصمیم دبیرکل موجب شد او دیروز با چهره‌های متفاوت نسبت به همیشه در نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حاضر شود.

داور دیروز در مقام دبیرکلی فدراسیون فوتبال روز‌های پرچالشی را پشت‌سر گذاشت و در پایان هم این سمت سرانجامی تلخ برای او داشت؛ چیزی شبیه به میرشاد ماجدی که بسیار امیدوار بود امپراتوری تاج را بشکند، ولی فقط نصف او رأی آورد! ماجدی در اولین مصاحبه‌اش پس از رأی‌آوردن مهدی تاج گفت: آقای تاج بسیار خوش‌شانس است که با یک صندوق پرپول وارد فدراسیون می‌شود. ما هر زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم، ورشکسته و بی‌پول بود که چای و لباس هم نداشت، اما الان چندده‌میلیارد پول در حساب فدراسیون است.

وی که کاملا مشخص بود برخلاف چیزی که می‌خواهد نشان بدهد ناراحت و عصبی است، درباره اینکه تاج را به‌عنوان رئیس قبول دارد یا خیر، گفت: من آدم حاشیه‌ای نیستم و در این شش ماه سرپرستی هم کمترین مصاحبه را داشتم و به‌دنبال اینم که آرامش را برقرار کنم. اگر کسی به پای ما بپیچد، به پایش می‌پیچیم و اگر نپیچد راحت از کنار او رد می‌شویم. ماجدی در پاسخ به اینکه اگر تاج قصد استخدام کی‌روش را داشته باشد، او پای قرارداد را امضا می‌کند یا نه، گفت: قطعا نمی‌کنم. امضا نمی‌کنم. موضع قاطع ماجدی درباره اسکوچیچ درحالی است که این مربی کروات شاید یکی از بازندگان مهم انتخابات دیروز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->